piątek, 20 stycznia 2017

11 utworów, które kojarzą mi się z siatkówką

Myślę, że każdy z nas ma kilka takich piosenek, które kojarzą mu się z pewnymi wydarzeniami z życia. Mamy utwory dzieciństwa (niech żyje Ich Troje!), lat nastoletnich (Linkin Park ♥), piosenki, które kojarzą nam się z konkretnymi ludźmi (Budka Suflera - Za ostatni grosz) i tak dalej. Jako kibic siatkówki z kilkuletnim stażem, mam także utwory, które kojarzą mi się od razu z moją ukochaną dyscypliną. 
Poniżej znajdziecie 11 piosenek kojarzących mi się z siatkówką. ☺



11. Top One - Hello 

Jedna z pierwszych piosenek, która zaczęła kojarzyć mi się z siatkówką. Choć obecnie już tak popularna wśród zawodników PGE Skry Bełchatów nie jest, to sentyment pozostał.
Jak panowie z Bełchatowie poradzili sobie ze śpiewem tego utworu? Sami oceńcie, o TUTAJ jest filmik (od ok. 3:30). 


10. Marek Grechuta - Dni, których nie znamy

Choć piosenka bardzo znana, (jak na klasykę przystało) to chyba dopiero wchodzi na siatkarskie salony. Bardzo kojarzy mi się z Final Six Ligi Światowej w Krakowie, a także Meczem Gwiazd Siatkówki w Katowicach. Czy zagości na dłużej? Mam nadzieję, że tak! 



9. Dempsey - Nieśmiertelni, "Kawałek dla Polskich Siatkarzy"*

To jest jedna z tych piosenek, które kojarzą się z konkretną dyscypliną, konkretną imprezą, konkretnymi emocjami. Nie będę się rozpisywać, utwór mówi sam za siebie. 

"Pamiętam pierwszy mecz pełen stadion Narodowy
Gdy grali Mazurka byłem dumny i gotowy
Czułem to w powietrzu, cała Polska w Was wierzyła!
Mistrzostwo zdobyła nie jednostka, lecz drużyna!"*


8. Hans Solo - Dopóki jestem**

Najpierw spotkałam się z siatkarską wersją tej piosenki i... przepadłam! Jest to utwór, który działa na mnie bardzo motywująco i pobudzająco. Lubię czasem posłuchać z samego rana, bo wtedy energia na cały dzień jest gwarantowana! (rymuję?) Walka, marzenia, emocje, przezwyciężanie słabości... o tym jest ta piosenka. Ale równie dobrze pasuje do opisu siatkówki i naszych siatkarzy, prawda? 

"To nie tak, żeby brać to co dają
Tylko ambitni na podium stają.
Mierzyć wysoko, i wierzyć w to mocno.
Nawet jak przegrasz, zostaje ci godność.
Dzięki niej stajesz, i biegniesz dalej.
Prosto do celu, by w końcu go osiągnąć."**


7. Jason Walker - Echo

Z tym utworem było dokładnie tak samo, jak z "Dopóki jestem". Najpierw zakochałam się w siatkarskim "teledysku" (do zobaczenia TUTAJ) do tej piosenki, który był niezłym wyciskaczem łez! Dopiero po jakimś czasie doceniłam sam utwór. Nie mniej jednak, ilekroć go gdzieś usłyszę to od razu kojarzy mi się z siatkówką. 


6. Luxtorpeda - Hymn***

Kibice LOTOSU Trefla Gdańsk, którzy chodzą na mecze do Ergo Areny zrozumieją ten wybór. ;) Piosenka "przywędrowała" do nas wraz z Wojciechem Grzybem w 2014 roku i szybko stała się nieoficjalnym hymnem gdańskiej drużyny. Puszczana podczas prezentacji zespołu i w trudnych momentach. "Wiara, siła, męstwo - to nasze zwycięstwo!"*** 


5. Perfect - Kołysanka dla nieznajomej

Piękna piosenka. Jeszcze piękniejsza, gdy śpiewa ją kilkanaście tysięcy gardeł zgromadzonych na hali, wierzących w swoją drużynę. 



4. Wiz Khalifa - Black and yellow

Piosenka, która zagościła w moim sercu w 2012 roku i łatwych początków nie miała. Towarzyszyła mi w tych siatkarsko trudnych momentach, ale mam do niej absolutną słabość. Obecnie od czasu do czasu puszczana jest na meczach LOTOSU Trefla, czym wywołuje u mnie nagły przypływ ogromnej radości. 
Trafiła w moje żółto-czarne serce i wypaść nie chce! ;)


3. Margaret - Start a fire

Na początku nie wpadła mi w ucho. Miałam inny typ na piosenkę Mistrzostw Świata, ale teraz... za każdym razem, gdy ją słyszę przypomina mi się TEN ZŁOTY WRZESIEŃ. Piosenka przywołuje niezapomniane obrazki, historyczne chwile, wspaniałe emocje i moment spełnionych marzeń... Nie bez powodu znalazła się w mojej "mistrzowskiej" trójce. 


2. Leszek Herdegen - Pieśń o małym rycerzu

Klasyka. Myślę, że kibicom siatkówki tego utworu przedstawiać nie trzeba. "Mały rycerz" od kilkunastu lat gości w siatkarskich halach podczas meczów Biało-Czerwonych. Sama pamiętam, jak przed wyjazdem na mój pierwszy reprezentacyjny mecz uczyłam się tekstu piosenki. Wszystko po to, by móc później zaśpiewać pieśń z innymi kibicami... :)



1. Lady Pank - Zawsze tam gdzie Ty

Zaczęło się od PGE Skry Bełchatów i "mojego" pierwszego Mistrzostwa Polski z tą drużyną, był to sezon 2010/2011. Do sieci trafiły wokalne popisy drużyny, która utworem "Zawsze tam gdzie Ty" świętowała siódme z rzędu ligowe złoto (do posłuchania TUTAJ). Byłam wtedy tak szczęśliwa i zakręcona na punkcie tego nagrania, że nawet ustawiłam je na budzik! 

Później piosenka zagościła na meczach reprezentacji, gdzie oficjalnie się zadomowiła i obecnie grana jest przed chyba każdym meczem Biało-Czerwonych w Polsce, tuż przed odegraniem hymnów. Bez wątpienia hit siatkarskich parkietów! A wykonanie utworu przez kilka tysięcy zgromadzonych na trybunach kibiców? Mistrzowskie! 


"Zawsze tam gdzie reprezentacja Polski i najlepsi kibice na świecie!" ♥

Jeszcze mogłabym kilka piosenek wymienić, bo jest wiele takich, które kojarzą mi się z konkretnymi meczami czy imprezami. Ale powyższa 11 to chyba mój top (o ile, nie zapomniałam o czymś oczywistym, zdarza się! :D). 

A Wam jakie piosenki kojarzą się z siatkówką? Jestem bardzo ciekawa Waszych typów! 

10 komentarzy:

  1. "Wszystkie barwy wysoko, wysoko do góry...
    Zawsze tam gdzie reprezentacja Polski, od pierwszej do ostatniej piłki każdego spotkania, niezależnie od tego, co dziać się będzie na boisku" <3 Klasyk :D Zawsze to nagrywam, albo robię snapa :D
    Byłam na tym meczu jak Margaret kręciła ten teledysk :v A po MŚ chyba go podmienili, co nie? -_-
    Na tym co podlinkowałaś Kołysankę też byłam *.* Łaaa, ja chce na mecz :D Reprezentacjo, nadchodź :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wspaniały klasyk! ♥
      A wiesz, że nie wiem. Nigdy nie przywiązuję uwagi do teledysków ;)
      Już niedługo... ;)

      Usuń
  2. Świetne zestawienie! Z większością piosenek sie zgadzam (chociaż może w troszke innej kolejności czasami)
    Ja jednak do dziś nie przekonałem się do Margaret.
    Moje inne typy to:
    "Deszcze niespokojne"- kiedy cała hala śpiewa '... tylko zwyciężymy, bo to wazna gra...' robi na mnie duże wrażenie.
    Smokie "Who the fuck is Alice" piosenka którą puszczali organizatorzy turnieju kwalfikacyjnego w Berlinie w wersji karaoke aby ożywić publiczność.
    Skorek "Teraz Polska" tekst podobnie jak "Piosenka dla polskich siatkarzy" opowiada o zlotym wrześniu 2014 :)
    Pozdrawiam
    Gołąb

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję ;)
      Piosenka "Deszcze niespokojne" przypomniała mi się na sam koniec, a już nie miałam serca wyrzucać innych. :D Liczyłam na to, że ktoś zaproponuje ją w komentarzu... :D
      Właśnie miałam dylemat między "Teraz Polska" a "Kawałkiem...", i postawiłam na jedną z nich, ale faktem jest, że obie są świetne. :)

      Usuń
  3. Ha, wiedziałam, po prostu wiedziałam, że Lady Pank będzie na pierwszym miejscu! :D Za każdym razem gdy na meczach leci "Zawsze tam gdzie ty" to mam łzy w oczach ♥

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Haha, no nie mogło być inaczej :D
      Ja tak samo, łzy w oczach, ciary na całym ciele... Mega ♥

      Usuń
  4. I się rozkleiłam na koniec dnia :) zawsze jak puszczają w radiu zawsze tam gdzie ty od razu mam jedno skojarzenie mecze siatkówki. Pieśń o małym rycerzu drugi mój ulubiony utwór chciała bym go kiedyś zaśpiewać podczas meczu z innymi kibicami zawsze mam ciarki jak Pan Marek go zapowiada i śpiewam refren oglądając mecz , Kołysanka dla nieznajomej podobne odczucia jak przy zawsze tam gdzie ty,Luxtorpeda jest ok . Margaret nie przepadam za jej utworami ale do Start a Fire mam sentyment przypominają mi się dwa bardzo ważne dla mnie momenty ,Dni, których nie znamy mogła bym słuchać bez końca reszty niestety nie znam :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Co do piosenek to rzeczywiście "Deszcze niespokojne" z Czterech pancernych śpiewane acapella przez kibiców mają moc.
    Podobnie jak piosenka "Róża i bez" (https://www.youtube.com/watch?v=60HtILwgwaw) no i "Ściernisko" (https://www.youtube.com/watch?v=6XzGmdXbZmU).
    No i oczywiście "ręce w gorę i wszyscy razem", czyli "I will survive" w wersji Hermes House Band (https://www.youtube.com/watch?v=N_S0N-x_brM)
    Kiedyś nasi wbiegali na boisko przy melodii "Children of Sanchez" (https://www.youtube.com/watch?v=thyOS3VtZzY) lub przy melodii z Piratów z Karaibów (https://www.youtube.com/watch?v=jH6P9SXsS_8).
    Jeśli chodzi o "Dni, których nie znamy" jest w siatkówce od dawna (ja pamiętam od 2011 roku), tylko puszczana jest jak już zawodnicy schodzą do szatni a kibice wychodzą.
    Jeszcze były dwie, które mam gdzieś zapisane i kiedyś je znajdę, choć zapewne jest ich więcej. ;)
    No i na koniec wykonanie
    https://www.youtube.com/watch?v=eA608_7ibJ0
    z pytaniem filozoficznym - czy tu nie chodziło o piłki poza boiskiem? ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No i zapomniałam się podpisać. Aterys pozdrawia ;)

      Usuń